Liběna Hlinková – majitelka kosmetiky LH Cosmetics

Tak
jako mnoho žen se i Liběna Hlinková celý život zajímala o kosmetiku, která
napomáhá ženám být krásné. Nezůstalo však u zájmu a vznikl nápad na založení
vlastní luxusní dámské kosmetiky se speciální šetrnou recepturou. Proces od
testování až po umístění na trh byl velice zdlouhavý, ale nyní se kosmetice s ochrannou
známkou
LH Cosmetics na trhu
velice daří. Získává si svou skalní klientelu, která oceňuje její kvality. Mimo
jiné se Liběna Hlinková také věnuje nadační činnosti, která podporuje bývalé
hokejisty v těžkých životních situacích.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka Hatašová

 

Zajímáte se
o kosmetiku dlouho, nebo s nápadem na založení značky intenzivní zájem
teprve započal?

Ono je to právě naopak. Kosmetika a věci s ní spojené mě
zajímají celý život a z tohoto zájmu vznikla myšlenka na vytvoření vlastní
kosmetické řady.

 

Jaký byl prvotní
impuls pro založení vlastní luxusní značky?

Vždy mě zajímalo,
z čeho se kosmetické krémy tvoří, inklinovala jsem k přírodní kosmetice. Měla
jsem pocit a zpětnou vazbu od řady svých kamarádek a známých, že přírodní
kosmetika je vyhledávaným artiklem. A právě v této souvislosti mě napadlo, proč
si nevytvořit krémy podle vlastní představy. Konkrétní impuls pak přišel při
konzultacích s pracovníky farmaceutické fakulty v Hradci Králové. V mém případě
byl na prvním místě zájem vytvořit kvalitní, zdravou kosmetiku pro ženy
středního věku.

LH Cosmetics

 

 

Věděla jste, že krémy
je trh přesycen, přesto jste se dala na tento byznys. Co bylo hnacím motorem?

Ekonomika je pochopitelně
velmi důležitá, nasycenosti trhu jsem si byla vědoma, ale nadšení z práce s
kosmetikou bylo větší než ekonomické obavy.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka Hatašová

 

Co všechno je
spojeno se založením nové značky?

Zvenku
to tak určitě nevypadá, ale jedná se o velmi složitý a dlouhodobý proces, který
obnáší řadu administrativních věcí, zkoušení a testování krémů, schvalování.
Bylo asi dobře, že jsem nevěděla, co vše budu muset absolvovat, protože jinak
nevím, jestli bych se do toho pustila.

 

Jaká úskalí mohou
přijít?

Základní úskalí
je, že se kosmetika neprodává, nebo že o ni není zájem. To je jako ve všech
oborech.

 

Co všechno předchází
tomu, než se vůbec nový produkt může schválit?

Vývoj,
schvalování a testování kosmetiky – Státní
zdravotní ústav
, legislativa. To vše trvalo dva roky.

 

Jak dlouho je
nyní vaše kosmetika na trhu a jak se jí nyní daří?

Od
roku 2010. Jsem ráda, že mám svoje stálé zákazníky, jejichž počet neustále
roste. Nikdy jsem neměla ambice kosmetiku vyrábět a prodávat ve velkém. Mým
cílem byla luxusní řada pro určitou klientelu.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka Hatašová

 

Kdo se podílel na
vývoji produktu?

Největší
měrou se zasloužila Univerzita Karlova,
farmaceutická fakulta v Hradci Králové. Té patří poděkování
za to, že tato kosmetika vznikla.

 

Stála jste u zrodu celého procesu vývoje značky, nebo jste někdy nechala rozhodovat svůj tým?

Na všechny věci spojené s výrobou dohlížím osobně. Pochopitelně na jednotlivé činnosti, jako jsou výroba, obaly, distribuce nebo propagace, mám obchodní partnery z uvedených oblastí. Vše je o konzultaci názorů, v odborných věcech je zásadní spolupráce s farmaceutickou fakultou v Hradci Králové. Konečné rozhodnutí však vždy bylo a je na mně.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka Hatašová

 

Proč jste si
zvolila spolupráci s laboratoří Farmaceutické

fakulty UK v Hradci Králové
?

Volba byla jasná.
Těžko hledat větší odborníky. Nešlo o nic samozřejmého a mě velmi potěšilo a
povzbudilo, že se rozhodli se mnou spolupracovat.

 

Jak jsou krémy
testovány?

Jedná se o daný a
velmi přísný proces, který měl na starosti Státní
zdravotní ústav
v Praze.

LH Cosmetics
V čem jsou vaše krémy odlišné od konkurenčních?

Nejsou parfemované a neobsahují barviva. Obsahují jen nepatrné množství konzervační látky.

 

V čem jsou vaše krémy odlišné od konkurenčních?

Nejsou parfemované a neobsahují barviva. Obsahují jen nepatrné množství konzervační látky.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka Hatašová

 

Jaké jsou
základní přísady krému, které způsobují jeho kladné účinky?

Podrobná
receptura je mým tajemstvím. Koenzym Q10, retinol, ženšen, zelený čaj, vitamíny A, E, extrakt ze
semen červených odrůd vinné révy, vysoce účinné antioxidanty a látky analogické
skvalanu.

 

Odkud získáváte
potřebné suroviny?

Spolupracuji s Vřídlem, v. d., Karlovy Vary,
které obstarává potřebné ingredience.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka Hatašová

 

Nakolik jsou
krémy účinné?

Měřítkem kvality
krémů je spokojenost zákaznic. Ta je velká a to je pro mne rozhodující faktor.

 

Jsou nějaké
indikátory spolehlivého a hlavně kvalitního kosmetického prostředku?

Každá žena je
individualita a stejně je to s její pletí. To, co vyhovuje jednomu, nemusí
vyhovovat jinému. Já svoji kosmetiku používám a myslím si, že působí velmi
pozitivně.

 

Za jak dlouho
jsou vidět výsledky?

V podstatě
ihned.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka Hatašová

 

Vaše krémy jsou nazývány krémy nové generace. Co si pod tím máme představit?

To označení vyplývá právě ze složení krémů, které jsou vysoce hydratační a při jejích vývoji byly zohledněny nejnovější poznatky kosmetického průmyslu.

 

Pro koho je
kosmetika určena především?

Pro zralou pleť,
pro kategorii žen středního věku.

LH Cosmetics

 

Proč nestojíte o
kamenné obchody?

Souvisí to s
celkovou filozofií podnikání s kosmetikou. Jedná se o maloobratový prodej.

 

Jak se snažíte
propagovat svou značku?

Propagace probíhá
standardním způsobem na webových stránkách, Facebooku,
při veřejných a společenských akcích.

 

Většina luxusních
krémů je cenově vysoce nadhodnocená, lze si nějak ověřit cenu výrobku?

Pokud se v
uvedené oblasti pohybujete, dokážete si celkem reálnou představu udělat.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka Hatašová

 

Uchytila se vaše
značka i v zahraničí, případně
uvažujete o tom? 

Soustředila jsem
se na český trh. Ambice proniknout do zahraničí jsem neměla.

LH Cosmetics

 

Mimo vlastní kosmetiku
se zabýváte i nadační činností. Jakou?

Nadační fond Ivana Hlinky
byl zřízen Českým svazem ledního hokeje
dne 19. 5. 2005 a mně byla dána možnost v tomto fondu pracovat.

 

Jak se snažíte
pomáhat bývalým hokejistům?

Fond pomáhá
bývalým hokejistům a ostatním činovníkům, kteří se dostali do tíživé životní
situace.

 

Spojujete nějak
svou nadační činnost s podnikáním v kosmetice?

Ano, určitá část finančních
prostředků jde na účet fondu.

Liběna Hlinková, foto: Lenka Hatašová
foto: Lenka hatašová

 

Chtěla byste
kosmetickým skeptikům něco vzkázat?

To bych si
nedovolila, je přece věcí každého, jak o sebe a svoji pleť pečuje.

 

Děkuji za rozhovor.

 

 

 

Text: Darina Blatská

Foto: Lenka
Hatašová www.lenkahatasova.com a archiv Liběny Hlinkové

Oficiální
stránky: www.libenahlinkova.cz

Nadační fond Ivana Hlinky: http://www.cslh.cz/text/37-nadan-fond.html

Vytvořeno ve
spolupráci s Designhotelem
Elephant Prague www.hotel-elephant.cz

Hotelem Grandior Prague www.hotel-grandior.cz

Korektura textu:
Alžběta Strnadová

Produkce:
Michaela Lejsková

Publisher: Profesní
magazín Best of www.ibestof.cz

LH Cosmetics

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *