Pavel Vrba – obchodní manažer Estée Lauder

 

 

 

 

 

„O
to raději se k nám zákaznice vrací, když vidí, že máme zájem, aby měly doma
přesně to, co je pro jejich pleť vhodné.“ Pavel Vrba

 

 

 


Estée
Lauder se narodila jako Josephine Esther Mentzer v newyorské čtvrti Queens jako
dcera maďarské židovské matky a československého otce. Byla jedinou ženou,
kterou časopis Time v roce 1998 vybral mezi 20 nejvlivnějších obchodních géniů
20. století. Byla držitelkou prezidentské medaile svobody. V roce 1930 se
provdala za Josepha Laudera, se kterým měla syny Ronalda a Leonarda. Kosmetická
společnost Estée Lauder byla založena v roce 1935 a v současné době expanduje
do celého světa.

Pavel Vrba

 

To
je jen ze stručnosti uvedení zakladatelky této věhlasné kosmetiky. Bohužel, s
paní Lauder se nám rozhovor už udělat nepodaří. Ta totiž zemřela ve věku 97 let
ve své rezidenci na Manhattanu na srdeční příhodu. O tom, jakou stopu za svojí
celoživotní prací zanechala a jak se vyvíjí kosmetický trh nejen ve Spojených
státech amerických, ale hlavně v České republice, nám bude vyprávět muž z
řídícího týmu Estée Lauder pro ČR. Je jím marketingový manažer Pavel Vrba,
který jako partner produkce Profashion Žena na cestách přišel osobně předat
slečně Kuchařové krásnou kosmetickou pozornost.


produkty Estée Lauder

Jakým
směrem se kosmetická značka Estée Lauder aktuálně vyvíjí?

Estée Lauder se soustředí
nejen na dekorativní kosmetiku, ale hlavně na péči, ta je pro krásnou pleť
zásadní. Máme úžasné produkty pro ženy od třiceti let. Fantastické výsledky
vidíme v boji proti vráskám. V tomhle jsme opravdu silní v kramflekách, ať už
jde o krém či sérum.

 

Na
jakou klientelu se zaměřujete?

Tato kosmetika je určená
zejména ženám, právě ty mají zájem o precizní péči o pleť. Naše značka přináší
také určitý status prestiže a vychází vstříc ženám s vysokými nároky.

 

Když
pomineme prodejní místa, kde ještě může veřejnost hodnotit kvalitu dekorativní
kosmetiky?

Jsou to také módní
přehlídky, nejčastěji Beáty Rajské, nebo ty v produkci choreografa Vladimíra
Franka. Posledních několik let spolupracujeme s Pavlem Bauerem, který je nejen
skvělým vizážistou a školitelem, ale také tvůrčím článkem našeho týmu. Make up
je pro nás důležitým prostředkem jak přitáhnout pozornost zákazníka. S make upem jsou spojeny
sezónní kolekce, většinou jarní a podzimní. Přinášejí jakési osvěžení, něco
nového, změnu. To mají zákaznice rády a nám se líbí, že se mají na co těšit, že
módní trendy sledují. Takové aktivity přilákají i nové zákazníky, což je pro
nás důležité. Proto spojujeme prezentaci kolekcí s líčením na prodejnách, kde
se zákaznicím věnují naši profesionálové. Tam si ženy mohou zdarma vyzkoušet
jak dekorativní kosmetiku, tak účinky produktů k péči o pleť.produkty Estée Lauder

A
co tradiční produkty? Jsou přece zákaznice, které se nerady vzdávají přípravků,
na něž jsou zvyklé.

Nabídka se řídí poptávkou
zákazníků, pokud jde o produkt, který je velmi oblíbený, nestahujeme jej z
trhu. Zůstává v nabídce nadále a případná změna spočívá v nové technologii nebo
inovaci balení.

 

Značka
Estée Lauder tedy vychází vstříc ženám, které používají kosmetiku pro běžné
dny, i těm, které se líčí na profesionální focení a jiné náročnější události.
Jak se v této kombinaci daří prodej?

Estée Lauder se při výběru
barev snaží mít zastoupenu každou kategorii, ať už jde o oční stíny, lesky,
rtěnky či tvářenky. Barvy jsou rozděleny do jednotlivých škál a klademe důraz
na to, aby v každé byl zastoupen alespoň jeden odstín, ideálně však více. I
když jde o skupinu, která negeneruje velké obraty, je důležité, aby zastoupena
byla. Jednak vypadá lépe, když vidíte barevnou škálu odstínů, pestrý výběr ve
stojanu a pak také máte šanci líčit ženu pro neobvyklé příležitosti.

produkty Estée Lauder

Jak
se vám osvědčilo dávat k dispozici testery? Mohou stačit k tomu, aby si byla
žena jistá, že jí produkt vyhovuje?

Pokud jde o péči o pleť, tam
je určitě lepší vzít si vzorek a zkoušet výrobek delší dobu. Toto se nám velmi
osvědčilo, dokonce si zakládáme na tom, aby žena nekupovala naslepo, ale raději
produkt předem vyzkoušela. O to raději se k nám zákaznice vrací, když vidí, že
máme zájem, aby měly doma přesně to, co je pro jejich pleť vhodné.

 

V
boji proti vráskám jste se vybavili čím?

Nejúčinnějším pomocníkem
proti vráskám je fialová lahvička séra Perfectionist. Výhodou je kombinace
okamžitých a dlouhodobých účinků, díky kterým budete vypadat mladší ihned po
aplikaci, ale i v budoucnu. Výsledek ještě umocníte použitím hydratačního krému
Time Zone, který vaší pleti ubere i několik let.

 

Jaké
další značky mají díky firmě zastoupení na našem trhu?

Společnost Estée Lauder
distribuuje v Čechách také kosmetiku značek Clinique, DKNY, Tommy Hilfiger,
MAC, La Mer a Bobbi Brown.

 

Jak
si v dnešní době stojí trh s kosmetikou?

Velkou výzvou je současný
přesun zákazníků z kamenných prodejen do internetových. To se projevuje zejména
u vůní, kde si internetové obchody dokážou zajistit širokou nabídku za výhodné
ceny. U ostatních kategorií kosmetiky je již nabídka podstatně horší jak
rozsahem, tak kvalitou výrobků. Většinou jde o starší řady nebo o výrobky
určené pro Asii a podobné regiony. Často tak narazíte na bělicí krémy, podivné
odstíny a výrobky neodpovídající evropským směrnicím.

Pavel Vrba a Taťána Kuchařová
Na fotce Pavel Vrba a Tatiana Kuchařová

 

Vy
sami nabízíte prodej po internetu?

Ne, ani to v blízké
budoucnosti neplánujeme. Naše značky sice jsou na internetu nabízeny, ale jde o
neoficiální dovozy různých přebytků ze zahraničních trhů. Zde se projeví právě
ta špatně vložená investice do rádoby levnějšího zboží. My jsme silní v tom, že
dokážeme poradit, zákazníkovi se věnujeme a prodáváme kvalitní produkty s
jistotou výsledného efektu. Neprodáváme na internetu, nicméně zdejší inzerci
jsme otevřeni, protože jde o silný komunikační prostředek.

 

Děkuji
za rozhovor.

 

 

Pavel Vrba, Marketing
Manager Estée Lauder Companies

www.esteelauder.cz

Text: Michaela Lejsková

Publisher: Profashion 1/2010

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *