„Mercedes Benz je velmi prestižní značka, a proto se snažíme celý náš servis přizpůsobit na úroveň, jakou si tato značka zaslouží. “ Tomáš Burda
Tomáš
Burda sice vystudoval polygrafickou školu, srdce ho ale více táhlo k
automobilům, které ho zajímaly již od útlého dětství. Kolikrát rozebral drahé
auto tak, že ho nikdo nedal dohromady, kolikrát si musel vyslechnout, jaký je
uličník, když se pokoušel zjistit, na jaké bázi vlastně jeho modely aut
fungovaly… Dnes se opravami aut, repasováním historických vozů a prodejem aut
živí. A je to ta nejlepší cesta, jakou mohl zvolit!

Jste tři majitelé – jak
došlo k vašemu spojení, kdo s tím nápadem přišel a jak jste si rozdělili pozice
v autosalonu?
K našemu spojení nedošlo náhodou. S myšlenkou
otevřít si vlastní servis jsme si pohrávali již delší dobu, až jsme se nakonec
rozhodli to zkusit. Já s Petrem se známe již od základní školy, a tak když jsme
po studiu začali pracovat, já skončil v pojišťovně a Petr v servisu, řekli jsme
si, že bychom mohli otevřít vlastní servis a osamostatnit se. Zároveň jsme se
dohodli s Michalem, který patřil k nejlepším mechanikům v servisu, kde Petr pracoval. Já s Petrem jsme se
starali o chod servisu a zákazníky a Michal o dílnu.

Co bylo v těch počátcích nejtěžší?
Nejtěžší bylo sehnat peníze na rozjezd a pak
samozřejmě prostory, vybavení a hlavně zákazníky. Naštěstí jsme díky našim
kontaktům z předchozích zaměstnání pár kontaktů měli a samozřejmě je využili.
Těm lidem jsme dodnes vděčni, že k nám začali jezdit a hlavně, že s námi
zůstali až do dnešních dnů, i když jsme se již dvakrát stěhovali. Najít prostor
pro autoservis se zdálo snad jako druhá nejtěžší věc. Po dlouhém hledání se nám
zdál nejvhodnější objekt v Praze 10 Královicích. Dodnes nechápu, jak jsme tam
mohli začít. (smích) Byla to veliká
stodola daleko z centra Prahy, snad s jediným autobusovým spojením, ve které
vůbec nic nebylo. Pustili jsme se do poměrně náročné rekonstrukce, kdy jsme
museli vše kompletně předělat. Rekonstrukce trvala zhruba dva měsíce a stálo
nás to opravdu hodně sil a peněz.
Jak dlouho je Car Motors MB v provozu?
Letos je to již sedmý rok.
Proč právě autosalon se servisem?
Ne vždy to byl autosalon se servisem. Začínali
jsme pouze jako servis a autosalon jsme začali provozovat až o pár let později,
kdy to vyplynulo se situace. Naši zákazníci po nějaké době začali chtít svá
stará auta vyměnit za nová nebo novější, a tak jsme se rozhodli, že se jim
pokusíme nabídnout i tuto službu s tím, že pokud se nám bude dařit prodávat
auta i novým zákazníkům, stanou se i našimi novými zákazníky na servis. Tato
koncepce se nám vyplatila, získali jsme nové zákazníky, o staré jsme nepřišli a
samozřejmě jsme rozšířili portfolio našich služeb, kdy se snažíme zákazníkovi
pomoci i s prodejem jeho starého vozu tak, že buď jeho starý vůz vykoupíme,
nebo mu s jeho prodejem pomůžeme dle našich možností.

Proč se specializujete právě na značku Mercedes?
Protože Petr s Michalem pracovali právě v servisu
Mercedes. Řekli jsme si, že na našem trhu chybí pořádný neautorizovaný servis zaměřený
na značku Mercedes Benz. Ne každému se chce platit horentní sumy za hodinovou
sazbu v autorizovaných servisech, proto jsme si řekli, že by bylo zajímavé
nabídnout lidem srovnatelné služby za podstatně nižší ceny. Počítali jsme s
tím, že k nám budou jezdit majitelé starších vozů Mercedes Benz, tak tomu i
bylo a je, ale dnes už máme i mnoho spokojených zákazníků s úplně novými vozy i
díky tomu, že nabízíme i prodej nových vozů na objednávku s velmi zajímavými
slevami.
Bylo tomu vždycky tak?
Ano bylo. Již od začátku jsme se zaměřili právě
na značku Mercedes a celý náš koncept servisu jsme této značce podřídili. Jsme
si vědomi toho, že Mercedes Benz je velmi prestižní značka, a proto se snažíme
celý náš servis přizpůsobit na úroveň, jakou si tato značka zaslouží. Určitě
ale neodmítneme opravu i jiné značky než Mercedes Benz. Už jen z toho důvodu,
že mnoho našich spokojených zákazníků a firem nemá v rodině nebo firmě pouze
vůz Mercedes Benz, a proto si u nás přáli servisovat všechny vozy, které mají. Ale dá se říci, že z 90 %
jsou to opravdu vozy Mercedes Benz.
Máte svou profesí blízko k autům?
Já přímo ne, mám polygrafickou školu, ale auta mě
vždy zajímala a byla mým koníčkem, proto jsem se nakonec rozhodl, že se pustím
do tohoto druhu podnikání se svým dlouholetým kamarádem. Petr s Michalem mají
vystudovanou automobilovou školu a tím pádem se svým povoláním neminuli a jsou
na správném místě.

Jaké služby poskytujete? Co u vás může zákazník hledat?
Poskytujeme v podstatě všechny možné služby
spojené s provozem autoservisu, to znamená autoservis vozů mercedes Benz a AMG,
pneuservis včetně uskladnění pneu, mytí vozů – Sonar, provádíme STK a měření
emisí. Také u nás zákazník najde prodej náhradních dílů. V servisu provádíme opravy automatických
převodovek i diagnostiku. Samozřejmostí je pick up servis – odvoz vašeho
vozu na servis a přistavení zpět, odtahová služba, zapůjčení náhradního vozu po
dobu opravy. Dále bych se zmínil o klempířských pracích, opravách karoserií po
kroupách a menších poškození bez nutnosti lakování, ale provádíme i lakýrnické
práce, a to ve vlastní lakovně. Další aktivity zmíním už jen heslovitě – opravy
vozů v síti Repanet, spolupráce se společností Cebia – pískování autoskel,
VINFOTO, smluvní servis a prohlížecí centrum pojišťovny Allianz, smluvní servis pojišťoven Kooperativa, Generali a
ČPP, autopůjčovna, prodej nových a manažerských vozů, zajištění financování při koupi vozu, účasti na
testovacích akcích AMG, Performance Studio AMG.
V čem jste jiní, lepší než konkurence – proč myslíte, že klienti vyhledávají právě
vás, váš autoservis?
Našim klientům se snažíme vyjít maximálně vstříc.
Myslím, že mnoho zákazníků oceňuje náš osobní přístup ke každému z nich. Nyní
si troufám říci, že jsme pro své zákazníky vytvořili i příjemné prostředí v
našich nových prostorách. Další neméně podstatnou věcí je i úspora peněz
vzhledem k naší nižší hodinové sazbě v porovnání s autorizovanými servisy. Naše služby obsahují kompletní servis, který obsáhne
vše, co si jako majitel vozu jen dokážete představit. V podstatě se o váš vůz
postaráme od A do Z. Od koupi vozu po servis, pneuservis, mytí vozu, pojištění,
řešení pojistných událostí včetně odtahové služby, zajištění STK a emisí a
následný prodej vozu. Našim zákazníkům se snažíme ušetřit čas a snažíme se, aby
se svým vozem měli co nejméně starostí. Chceme je přesvědčit hlavně profesionálním
přístupem a kvalitně odvedenou prací. Všichni tři se aktivně podílíme na chodu
servisu, a dokážeme si tak vše ohlídat, aby nedocházelo k
nepříjemným situacím se špatně odvedenou prací. Z toho důvody si myslím, že se
k nám naši zákazníci rádi vracejí a doporučují nás svým známým. Mezi naše
spokojené zákazníky patří i mnoho známých osobností.

Proč jste se přestěhovali do nových prostor?
My už jsme se stěhovali podruhé. Poprvé jsme se
přestěhovali asi po roce a půl z Královic, když jsme dostali nabídku volných
prostor na Hlavním nádraží, kde jsme fungovali 5 let. Umístění tohoto servisu
bylo po Královicích podstatně lepší, i náš servis konečně vypadal jako správný servis,
ale i když byl v podstatě v centru města,
reprezentační prostory to zrovna nebyly. Servis byl umístěn přímo pod
magistrálou v podzemních garážích. Postupem času jsme si ještě pronajali
prostory k prodeji aut – malý showroom na Praze
otevřeli novou lakovnu, taktéž na Praze 6. Vše se zdálo být perfektní, ale z
hlediska logistiky a převážení vozů to nebylo moc šťastné řešení. Ale v té době
jsme neměli jinou možnost. Na začátku letošního roku jsme zjistili, že se
uvolnily prostory v Praze 3 na Koněvově ulici, kde dříve fungoval autorizovaný
servis Opel. Tyto prostory splňovaly přesně to, co jsme potřebovali pro naše
fungování, a tak jsme se po pěti letech znovu přestěhovali. Zde máme vše pod
jednou střechou, nemusíme auta převážet sem a tam a hlavně i zázemí pro zákazníky je nesrovnatelně
příjemnější než garáže Hlavního nádraží. Sice nás toto stěhování a následná
rekonstrukce stála opět nemalé prostředky, ale výsledek, myslíme, stojí za to.
Kolik lidí pracuje v Car Motors MB a v jakých profesích?
Nyní pro nás pracuje dvacet zaměstnanců a další
tři spolupracují externě. Mezi zaměstnanci jsou automechanici,
autoelektrikář – diagnostik, klempíř, přípravář, lakýrník, myč osobních vozů,
prodejce osobních vozů, přejímací technik, technik pojistných událostí,
recepční – asistentka…

Co plánujete do budoucna?
V současné době neplánujeme nic nového, ale to
neznamená, že bychom usnuli na vavřínech. Většina našich služeb se rozrostla až
během posledního roku a vše se postupně rozjíždí. Důležité pro nás je, abychom
nabízené služby dokázali provádět v nejvyšší možné kvalitě bez reklamací tak,
aby byl zákazník vždy spokojený a aby se k nám vždy rád vracel. Pokud se nám
bude přeci jen dařit, tak snad že bychom se v budoucnosti přestěhovali do ještě
větších a reprezentativnějších prostor? (úsměv)
A snad jen ještě stojí za zmínku, že
jsme v jednání s našimi sousedy v Německu, kde se nově snažíme našim klientům
zprostředkovat testovací víkendy AMG, a je možné, že takovýto víkend u nás i
jeden ze zákazníků vyhraje…
Děkuji za rozhovor.
Text: Helena Váňová
Foto: archiv Car Motors MB
Korektura textu: Květa Strnadová
Publisher: magazín Best of www.ibestof.cz
