„Jsem
stále na cestách, ale práce operního pěvce už taková je.“ Csilla Boross
Csilla
Boross je od sezony 2008/2009 sólistkou Janáčkovy opery Národního divadla Brno.
Její pěvecké kvality umocňuje herecké nadání. Svými výkony strhává publikum k
nadšeným ovacím. Brněnským divákům se už představila např. v hlavní roli Taťány
v Evženu Oněginovi či jako Lady Macbeth v opeře Jachet, nebo jako Cio-Cio-San v
Madama Butterfly, v hudebním nastudování Jaroslava Kyzlinka a pod vedením režiséra
Jiřího Nekvasila, za kterou obdržela Cenu Thálie.

Jak
se žije jednou nohou doma v Maďarsku a druhou v České republice?
Především jsem velmi
šťastná, že jsem sólistkou Janáčkovy opery. Je tu vynikající ansámbl, který
spolu výborně vychází jak na scéně, tak mimo jeviště. Ale zpět k otázce: život
mezi dvěma zeměmi není jednoduchý. Jsem stále na cestách, ale práce operního
pěvce už taková je. Momentálně zpívám v Maďarsku, Německu a v České republice
také v Praze.
Je
to vaše první Madama Butterfly?
Ano, je to mé první setkání
s touto postavou. Upřímně řečeno, měla jsem z této role obavy, především pro
její psychické aspekty. Její osud je to nejhorší, co se ženě může stát. Životní
láska ji opustí a jako vrchol všeho jí chtějí vzít její dítě. Tragédie!
Jsou
vám bližší postavy typu Lady Macbeth, plné odhodlání jít za svým cílem za
každou cenu, anebo spíše podobné Cio-Cio-San?
Musím přiznat, že dávám
přednost rolím, jako jsou Tosca, Violetta, Aida a samozřejmě Cio-Cio-San, tedy
postavy, které jsou pronásledovány osudem. Ale na druhou stranu Lady Macbeth v
mé interpretaci má také svou citovou stránku, je také pronásledována osudem –
ztratila své dítě, což je pro ženu nejbolestivější a změní jí to život navždy.
Děkuji za rozhovor.
Publikováno ve spolupráci s Národním divadlem Brno 2009